Wednesday, 8 June 2011

Awak

awak,
awak ingat tak dulu awak ade ajar saye kawad,
mase tu ade pemilihan pelapis utk kawad kaki,
awak ajar saya cam mane nak kawad dgn betul,
saye masih ingat lagi hari tu sabtu,
mase tu hujan membasahi bumi kita,
dan mase tu la pertama kali saye kenal awak..

awak,
sejak dari tu saye mula minat awak,
dengan muke yang tak tau malu ni,
saye mintak nombor tepon awak kat jiran rumah sebelah awak,
saye tak tau cam ner saye boleh selesa,
bila awak disamping saye,
sedangkan awak pon tak kenal saye..

awak,
sejak saye dapat nombor tepon awak,
saye mule text awak,
tp awak cam nak tak nak je layan saye,
satu hari saye da tak tahan,
saye da tak lagi text awak,

awak,
4 bulan saye da x text awak,
awak ingat tak,
tiba-tiba je awak text saye,
saye terkejut sangat2 mase tu,
saye rase cam dalam mimpi je time tu,
sejak dari tu awak hari2 text saye,
awak tau tak,
time tu saye rase bahagia sangat2,
sebab dapat text dengan awak..

awak,
awak ingat tak,
8/05/2009 mase ni hari jumaat,
dan saye masih ingat,
mase tu awak ade campping,
pagi jumaat tu kan awak,
awak mintak saye jadi penyeri hidup awak,
tanpa saye berfikir panjang,
saye terus terima awak,
sebahagian dalam hidup saye,
awak tau tak,
saye sungguh gembira sangat2 time tu,
ungkapan itu la saye tunggu2 selama ini,
terima kasih awak,
sebab dapat terima saye seadanya,
dalam hidup awak..

awak,
awak tau tak,
sejak dari hari tu,
saye lalui hidup saye,
dengan rase bahagia dan gembira sangat2,
saye nak pegi sekolah pon excited,
sebab dapat tengok awak,
sebab dapat jumpe awak...

awak,
awak ingat tak,
dulu time balik sekolah,
awak selalu tunggu saye,
kadang2 tu setiap hari rabu,
saye balik sekola lambat,
sebab saye kene kurung,
dengan cikgu kat bengkel kh,
tapi awak tetap setia menunggu saye,
saye terharu sangat2..

awak,
awak ingat tak mase,
merentas desa,
saye lari laju2 tau awak,
sebab saye nak kalah kan awak,
akhirnya saye sampai dulu,
kat garisan penamat sebelum awak,
saye gembira sangat2,
sebab dapat kalah kan awak,
lepas tu kan awak,
kite pergi kantin,
makan same2,
mase tu saye tengok,
awak gembira sangat2..

awak,
awak ingat tak,
lepas habis merentas desa tu,
kite balik same2,
tapi van tinggal kan kite,
sebab kite keluar sekolah lambat,
awak masih setia menunggu saye,
sampai van saye sampai,
terima kasih sangat2 awak,
sebab setia menunggu..

awak,
sayangnye ni semua,
sementara je awak,
lagi beberapa hari lagi nak setahun,
saye terpaksa berpisah dengan awak,
awak pon tau kan sebab nye,
saye tau awak sedih sangat2,
tapi awak jangan lupe,
saye lagi sedih,
sebab lepaskan awak,
tanpa kerelaan hati saye..

awak,
saye tau mesti time tu awak stress gila,
da la awak nak SPM,
saye buat cam ni kat awak pulak,
maafkan saye awak,
tak de niat saye nak buat,
cam tu kat awak,
sejak hari tu,
saye berjanji,
saye akan setia dengan awak..

awak,
awak tau tak,
tak sampai beberapa bulan,
awak da dengan orang laen,
saye sedih sangat time tu,
awak je tak nak tau,
dari hari tu,
saye berazam,
untuk fokus kan pada PMR,
untuk lupe kan awak..





No comments: