Sabar

Assalamualaikum,Cik Nadia hari ni sedih sangat..banyak dugaan yang datang menimpa Cik Nadia..maybe ini satu ujian daripada Allah untuk melihat kesabaran aku..Ya,aku tahu,aku sangat panas baran..suka marah marah,mengamuk tak tentu pasal..tapi percaya lah itu dulu..now,aku nak berubah..nak jadi seorang yang penyabar..tapi lagi aku diam,lagi orang pijak pijak kepala aku,lagi orang kencing aku..seriously aku memang rasa nak marah.aku rasa nak maki maki,aku rasa nak bunuh je tapi aku tak sampai hati..entah kenapa tahun ni,hati aku jadi lemah,jadi takut..tak macam dulu lagi.dulu,hati aku kuat,tak takut pun semua..dan aku langsung tak jaga hati orang lain pun..ada jugak terdetik hati aku ni,kenapa la aku buat orang cam tuu..bila dipikirkan balik,maybe ni balasan yang Allah bagi kat aku..tapi kenapa berat sangat kut ujian nya..aku da tak buat orang,jadi sepatut nya orang tak de laa buat kt aku..ni lain pulak..dulu,aku ada sahabat untuk cerita masalah aku semua..now,entah laa..bila aku marah,aku pendam..sampai terkeluar air mata aku..sakit kut klau asyik pendam..lagi lagi sakit kat dada aku..rasa macam nak meletup..ada satu hari tu,ada kejadian yang menimpa aku..ada orang ni macam "menghalau aku dari kelas" pastu kawan aku cakap, "nadia asal kau tak pertahankan diri kau? dulu kau selalu pertahankan diri kau..now,kenapa jadi cam ni?" seriously aku pun tak tau kenapa..Ini baru kat sekolah aku jumpa orang cam gini,belum lagi kat universiti..macam macam nanti aku jumpa..



*perangai orang kita tak boleh nak ubah,jadi kita perlu ubah perangai kita untuk jadi yang terbaik kan? lagipun rambut sama hitam hati lain lain..tambahan pula,Allah akan balas balik apa yang kau dah buat aku SATU PER SATU KAU TAHU!!!!

Comments

Farah said…
sabar ye nadia..orang tu akan terima balasannya..plus ilmu tu bukan hak dia.. kalau dtg belajar stakat nak menggedik dalam kelas takde makna..yang pnting cikgu "tet" tu da back up kite...lantak pi ngn si "tut" tu la...
khalidah said…
b...don't cry...we're here for you....don't let u down...biar kn je dy....ok...org mcm tu mmg xblh nk diubah....
nasyaaffandi95 said…
thankss korang :)
sayang korang semua! muahhhh :D

Popular Posts