Make Him Famous!





Assalamualaikum,,
salam sejahtera semua pembaca pembaca yang prihatin
Hari cik Nadia tak nak merepek
cik Nadia nak kongsi satu cerita atau berita yang benar
sebelum ni aku tak pernah nak amek tau pun pasal dunia
jarang laa aku nak amek berat..
pagi ni,aku buka youtube 
then tengok abang Anwar da upload video baru


mula mula aku tak paham jugak apa yang abang Anwar cerita,
then kat bawah video dia ada video ni,,


Maybe ramai yang tak tau pun pasal Kony 2012 ni..
pada mulanya juga aku pun tak faham
tapi bila aku tengok video Kony ni
baru aku faham gila kut~
Maybe juga ada orang tak berapa kenal Joseph Kony,



dan
Joseph Kony adalah merupakan penjenayah perang yang paling dikehendaki dunia  (nombor satu).
Joseph Kony mendakwa
dia merupakan seorang penganut Kristian yang sejati, malah mahu menjadikan negara Uganda sebuah negara Kristian sepenuhnya dengan menerapkan pemerintahan berdasarkan undang-undang teokrasi berdasarkan 10 Perintah Tuhan - Biblical Ten Commandmentsseandainya dia berjaya menumbangkan kerajaan sedia ada.

mesti korang tertanya tanya kan kenapa dia paling dikehendaki dunia?
antara sebab nya :-



  • Tentera LRA pimpinan Kony dianggarkan telah menculik lebih daripada 20 ribu kanak-kanak untuk dijadikan askar dalam gerila LRA.
  • Kanak-kanak perempuan pula diculik untuk dijadikan hamba seks.
  • Kanak-kanak yang diculik diajar agar membunuh ibu bapa mereka sendiri, bertujuan agar mereka tiada lagi kediamaan dipanggil rumah untuk kembali.
  • Kanak-kanak yang baru diculik akan dijadikan sebagai 'askar' untuk memunggah peralatan perang atau menjadi penyampai bekalan kepada gerila LRA.
  • Ada juga antara kanak-kanak ini dijadikan sebagai 'benteng manusia' seandainya diserang oleh pihak tentera.
  • Dikatakan Kony punyai lebih daripada 60 isteri - hasil penculikan.
  • Mereka yang ditahan atau dijadikan tawanan oleh LRA selalunya akan menjadi mangsa kepada keganasan.
  • Kanak-kanak yang diculik yang beri masalah akan dipotong telinga, hidung atau bibir dan dipaksa untuk memakannya.
  • Joseph Kony mendakwa tindakannya adalah merupakan suruhan daripada malaikat - There are eight of these angels, he says -- three American, two Sudanese, two Chinese, and one Congolese.

  • now korang da faham kan?

    aku berharap sangat
    kalau korang ada masa
    tengok la video Kony 2012
    ta lama pun,30 min jee :)







    *Alangkah bagusnya kalau umat Islam dapat bersatu macam ni menentang Israel di Palestin dan juga di Syria..



    Comments

    Popular Posts